Friday, April 13, 2007

Intro

Citeam acu vreo 2 zile evident pe un alt blog cum ca claxonatul este necivilizat si ca a claxona este o lipsa majora de educatie samd. Am raspuns, pt ca nu sunt de acord. E aberant sa claxonezi pt ca asa iti vine, dar daca ai vreun motiv, e OK, poate chiar indicat. Pe masura ce am condus prin bucuresti zilele aste, de cate ori ajungeam intr-o situatie in care vreun idiot bloca drumul, incurca circulatia in vreun fel, traversa completa anapoda si degetul meu se apropia de claxon, imi tot aminteam de explicatiile savante ale domnului respectiv, care milita impotriva claxonului si in favoarea serenitatii la volan. Si de fiecare data ma enervam si mai tare.

Pai cum pizda masii sa nu te sprijini in claxon, cand la semaforu care are verde 20 secunde odata la 4 minute (Carol Davila colt cu Bd Eroilor), cretinul care e primul la semafor doarme la volan si inainte si dupa claxon si mai trece doar el pe verde, ceilalti pe galben sau rosu? Pai daca nu il claxonam ala mai statea inca 5 semafoare acolo, bineinteles si pe timpul meu.

Dupa multe multe exemple dinastea in doar 2-3 zile am hotarat: CLAXONEZ, DECI EXIST. Adica am hotarat sa incep si eu ca toata lumea buna din jur un blog, in care sa povestesc toate dragalaseniile pe care le fac unii si altii in trafic, atragand pe bun drept claxoane peste claxoane.

Buuuuun. Acuma ca am explicat de ce, sa mai explic si punctul meu de vedere apropo de comportamentul in trafic - sofer sau pieton. Nu pot sa spun ca sunt un sfant, ba din contra. La fel cum zicea Liviu Mihaiu intr-o emisiune pe aceeasi tema, "le-am facut pe toate". Si le fac in continuare - umblu uneori si cu 100 in oras, merg pe interzis, nu dau prioritate la pietoni, trec pe rosu, schimb benzile fara sa semnalizez etc.

Dar INTOTDEAUNA am grija sa nu incurc pe nimeni cu gesturile mele mai mult sau mai putin responsabile. Decat sa fiu un prost care ii incurca pe toti, mai bine un contravenient care nu incurca pe nimeni. Nu iau fata altor masini. Nu accelerez cand vreunul vrea sa ma depaseasca. Nu ma bag in fata unora si dupaia pun frana sau merg cu 30/ora. Si asta pt ca daca eu fac dinastea, cei pe care ii bag in ceata ar putea sa faca un accident din cauza mea. Si uite ca nu prea iau claxoane. Sau daca ma claxoneaza vreunu, de cele mai multe ori are dreptate, pt ca am calcat pe bec din greseala, asa ca imi cer scuze. Si am pretentia de la toti ceilalti din trafic sa imi acorde mie acelasi respect - sa nu ma incurce. Ce fac ei cu regulile de circulatie e intre ei si politia rutiera si nu ma pasioneaza in mod direct. In schimb cum interactioneaza direct cu mine devine o problema personala si un bun motiv de CLAXON.

De aici incolo vin povestile - mai rare sau mai dese, functie de cat timp am. Teoretic ar trebui sa scriu de mai multe ori pe zi, dar le mai si uit si nu am timp chiar asa de mult de aruncat. Doar cat de un claxon disperat in eter.

No comments: